گفتاردرمانی عربی کودکان در تهران

خدمات گفتاردرمانی عربی کودکان در تهران و در منطقه یوسف آباد در کاردرمانی و گفتاردرمانی کوشا به صورت تخصصی انجام می شود. در مداخلات گفتاردرمانی به کودکان دو زبانه که زبان مادری آنها عربی است، کمک می کند تا مهارت های ارتباطی و زبانی خود را بهبود بخشند.
مهم نیست که چه چیزی بر توانایی کودک دوزبانه شما در صحبت کردن یا برقراری ارتباط موثر تأثیر می گذارد، گفتاردرمانی دوزبانه کلینیک کوشا در منطقه یوسف آباد تهران، می تواند کیفیت زندگی کودک شما را بهبود بخشد.
اگر فرزندتان در صحبت کردن، شنوایی یا استفاده از زبان مشکل دارد، با انجام یک ارزیابی جامع در کاردرمانی و گفتاردرمانی کوشا، می توانید از مداخلات درمانی استفاده و شاهد تغییرات مثبت در فرزندتان باشید.

گفتاردرمانی تخصصی کودکان یوسف آباد 

گفتاردرمانی عربی کودکان در تهران چگونه کمک می کند؟

گفتاردرمانی کودکان دوزبانه مداخله درمانی است که توسط متخصص گفتاردرمانی که مسلط بر زبان دوم(عربی)است انجام می شود و توانایی صحبت کردن و استفاده از سایر مهارت های زبانی را بهبود می بخشد.
گفتاردرمانی دوزبانه به فرزند شما کمک می کند تا بتواندافکار خود را بیان کنید و بفهمد دیگران چه می گویند.
همچنین می تواند مهارت هایی مانند حافظه و توانایی حل مشکلات را بهبود بخشد.
در گفتاردرمانی کودکان دوزبانه ضمن بهبود مهارتهای کلامی زبان مادری، کودک توانایی ارتباط کلامی با محیط را نیز کسب خواهد کرد و به طور قابل ملاحظه ای در مهارتهای کلامی فارسی نیز پیشرفت می کند.
از این طریق فرزند دوزبانه شما به راحتی می تواند وارد مدرسه فارسی زبان شده، تحصیل کند و دوست پیدا کند و فرایند اجتماعی شدن او از این طریق رشد کند.
در کاردرمانی و گفتاردرمانی کوشا واقع در منطقه یوسف آباد تهران، پس از ارزیابی جامع و در صورت نیاز به مداخلات گفتاردرمانی؛ فرزند دوزبانه شما با یک آسیب شناس گفتار زبان کار خواهد کرد.
تمرینات و تکنیک های درمانی را به صورت مرحله ای با مشارکت شما انجام خواهد داد، که متمرکز بر نیازهای خاص کودک خواهد بود.  
برخی از کودکان دوزبانه برای صحبت کردن و برقراری ارتباط به کمک نیاز دارند. برخی دیگر از کودکان دوزبانه برای پردازش و درک بهتر زبان به گفتاردرمانی نیاز دارند.
طی مداخلات گفتاردرمانی کوشا در منطقه یوسف آباد تمامی نیازهای کودک در زمینه های مذکور مرتفع خواهد شد.
گفتاردرمانی کودکان دوزبانه در یوسف آباد می تواند نتایج قابل ملاحظه زیر را برای فرزند شما به دنبال داشته باشد:

  • رشد و بهبود مهارت های زبان مادری (عربی)
  • رشد و بهبود مهارت های زبان محیطی (فارسی)
  • بهبود و رشداستفاده از صدا و آواسازی صحیح
  • رشد قابل ملاحظه درک زبان
  • تسلط در مهارتهای کلامی
  • وضوح گفتار

گفتاردرمانی عربی کودکان در تهران چه اختلالاتی را درمان می کند؟

گفتاردرمانی کودکان دوزبانه  برای هر کودکی که اختلال کلامی ارتباطی دارد، ضروری است.

به طور کلی گفتاردرمانی کودکان دوزبانه در کلینیک کوشا واقع در منطقه یوسف آباد تهران؛ در زمینه های زیر به فرزند شما کمک می کند:

آپراکسی:

افراد مبتلا به آپراکسی می دانند چه می خواهند بگویند، اما در شکل دادن کلمات مشکل دارند. آنها ممکن است در خواندن، نوشتن، بلع و سایر مهارت های حرکتی مشکل داشته باشند.

اختلالات تلفظی:

افراد مبتلا به اختلالات تلفظی قادر به تولید صداها  و آواهای خاصی نیستند. آنها ممکن است یک صدا را جایگزین صدای دیگری کنند و تلفظ برخی اصوات برای آنها دشوار و یا غیرممکن باشد.

اختلالات شناختی ارتباطی:

اگر ناحیه ای از مغز که توانایی تفکر شما را کنترل می کند آسیب ببیند، ممکن است در برقراری ارتباط مشکل داشته باشید. افراد مبتلا به اختلالات شناختی ارتباطی ممکن است مشکلاتی در گوش دادن، صحبت کردن، حافظه و حل مسئله داشته باشند.

دیزآرتری:

افراد مبتلا به دیزآرتری ممکن است گفتار کند یا نامفهوم داشته باشند. این زمانی اتفاق می افتد که عضلات کنترل کننده گفتار شما ضعیف شوند. علل شایع عبارتند از سکته مغزی، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا سایر اختلالات سیستم عصبی.

اختلالات بیانی:

افراد مبتلا به اختلال بیان ممکن است در بیان کلمات یا بیان افکار خود دچار مشکل شوند. اختلالات بیانی با سکته مغزی یا سایر رویدادهای عصبی، تاخیر در رشد و کاهش شنوایی مرتبط است.
در خصوص تاخیر رشد کودکان در اینجا بیشتر بخوانید.

ناروانی گفتار یا لکنت:

این دسته از اختلالات؛ سرعت، جریان و ریتم گفتار شما را مختل می کند. لکنت (گفتار قطع شده یا مسدود شده) یک اختلال روانی است. به هم ریختگی کلامی نیز همینطور است.

اختلالات درکی:

افراد مبتلا به اختلالات دریافتی در درک یا پردازش آنچه دیگران می گویند مشکل دارند. آنها ممکن است دایره لغات محدودی داشته باشند، در پیروی از دستورالعمل ها مشکل داشته باشند یا به نظر می رسد که علاقه ای به گفتگو ندارند.

اختلالات تشدید:

اختلالات رزونانس شرایطی هستند که بر حفره های دهان یا بینی تأثیر می گذارند. آنها می توانند جریان هوا را مسدود کرده و ارتعاشاتی را که به شنیدن صداها کمک می کند تغییر دهند. شکاف کام، تورم لوزه ها و سایر شرایطی که بر ساختار دهان و بینی شما تأثیر می گذارد، می تواند باعث اختلالات تشدید شود.

بهترین گفتاردرمانی یوسف آباد تهران

چه زمانی برای گفتاردرمانی کودک اقدام کنیم؟

به محض اینکه احساس کردید کودک دوزبانه شما علی الخصوص در محیط، توانایی های محدودی در صحبت کردن، شنیدن یا برقراری ارتباط با دیگران، دارد برای درمان اقدام کنید. همچنین اگر فکر می کنید فرزندتان ممکن است در زبان یا درک کلمات مشکل داشته باشد می بایست برای درمان اقدام کنید.
علائم هشدار دهنده رایجی که ممکن است کودک دوزبانه به اختلال ارتباطی کلامی مبتلا باشد عبارتند از:

  • صحبت کردن به ندرت یا کمتر از حد معمول.
  • مشکل در استفاده از زبان یا کلمات.
  • مشکل در درک جملات ساده و دستورالعمل ها.
  • هنگام خواندن، گوش دادن یا صحبت کردن به راحتی ناامید می شود.
  • در برقراری ارتباط با همسالان انگیزه و تمایلی ندارد.

گفتاردرمانی و کاردرمانی کوشا در منطقه یوسف آباد تهران

در کاردرمانی و گفتاردرمانی کوشا واقع در منطقه یوسف اباد تهران، علاوه بر مداخلات درمانی ویژه کودکان دوزبانه، مداخلات توانبخشی برای سایر کودکان نیز در قالب جلسات کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی حسی –حرکتی، آی ام تراپی، موسیقی درمانی، بازی درمانی و گفتاردرمانی انجام می شود.
هدف نهایی مداخلات درمانی در کلینیک کوشا؛ افزایش نشاط، انگیزه، استقلال و توانمندسازی فرزندانمان است.
در صورت تمایل با ما تماس بگیرید و شاهد تغییرات مثبت در فرزندتان باشید.
در خصوص گفتاردرمانی بیشتر مطالعه کنید.
یکی از منابع نوشتار فوق را در اینجا ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *